למה אתם מתעקשים לשלם מסים?

קרין בוזלי לוי, מנכ”לית משותפת ב”נטו משווקים פיננסיים– ציטוט_(13.6.2016 מאקו)
״טעות נפוצה שאני פוגשת רבות במהלך עבודתי כמתכננת פיננסית וסוכנת פנסיונית היא הנטייה של אנשים להמתין בסבלנות לחלוף 6 שנות החיסכון בקרן ההשתלמות, ומיד למשוך את הכספים שהצטברו כדי להשקיע באפיק אחר. לפני שאסביר מדוע מדובר בטעות פיננסית נפוצה, אסביר מהי בעצם קרן השתלמות: מעבר לכך שקרן השתלמות לשכירים זוהי הטבת מעסיק נהדרת בה על כל שקל שחוסך העובד, המעסיק חוסך פי 3 ולעצמאים זהו חיסכון שנתי המהווה הוצאה מוכרת משתלמת מאוד, קרן השתלמות היא למעשה תיק השקעות קבוצתי, בדומה לתיק ההשקעות האישי שאנחנו מנהלים בבנק רק שפה מדובר על “בריכה” גדולה אליה כל אחד מוסיף את כספו ויש מנהל השקעות אחד שמנהל את כל הכספים “בבריכה”.

למעשה הקרן היא תיק השקעות, עם סטיית תקן נמוכה יותר, שיש בו אפשרויות השקעה נרחבות יותר, עמלות ניהול נמוכות יותר, תשואות גבוהות יותר ופטור מלא ממס רווחי הון לכל החיים. אז אם כבר צברנו אפיק השקעה כל כך איכותי ולקח לנו לפחות 6 שנים לצבור אותו (או 3 שנים למי שעבר את גיל הפרישה), מדוע לפגוע בו? משיכת כספים לצורך השקעה בתיק ני”ע מנוהל אישי זוהי טעות פיננסית, הרי תיק השקעות אישי נחשב ליותר יקר, מוגבל באפשרויות ההשקעה שלו (ניתן לרכוש אך ורק ני”ע סחירים בבורסה) וחייב במס רווחי הון בגובה של בין 15-25% על הרווח.

למשוך כספים מקרן ההשתלמות לצורך השקעה באפיק אחר זה ממש כמו לקחת כסף שנהנה מפטור ממס לכל החיים ולהתחיל לחייב אותו במס (כמעט בכל אפיק השקעה אחר שנבחר)”.
השורה התחתונה: תרשו לעצמכם לחסוך בתשלומי מס מיותרים ו בתשלומי עמלות. השאירו את כספיכם בקרנות ההשתלמות הפטורות ממס כל עוד אפשר